eerste week!!! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van ydo - WaarBenJij.nu eerste week!!! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van ydo - WaarBenJij.nu

eerste week!!!

Door: Ydo

Blijf op de hoogte en volg

15 September 2005 | Suriname, Paramaribo

Hallo Allemaal

Hier weer een berichtje van Bakra Ydo



Na nu een week in Suriname te zijn begin in eindelijk een piepklein beetje te wennen aan de hoge temperaturen.
Afgelopen weekeind waren er eerst plannen om het binnenland in te gaan, achteraf ging deze trip niet door. Daar en tegen heb ik me prima vermaakt in het uitgaansleven van Paramaribo!
Verder in het weekeind lekker relaxed gedaan, beetje zwemmen zonnen en natuurlijk zo nu en dan een biertje drinken. Wanneer mijn uitgave patroon zoals het is in het weekeind, ook voor de komende maanden is, dan krijg ik nog moeilijke tijden. Dus maar een beetje op de financiën letten.
Ook heb ik nog een poging gedaan om het Salsa dansen onder de knie te krijgen, het is wel erg leuk alleen zijn de weersonstandigheden niet relaxed.... Zweten als een otter….
Afgelopen maandag voor het eerst aan het werk gegaan, zo de planning nu lijkt ga ik de eerste week op het kantoor vertoeven. Waarschijnlijk is de bouwkeet waar ik kom te werken volgende week maandag gereed.
Gelukkig met airco!!
Vanaf die plek zal ik mijn werkzaamheden de komende maanden verrichten. Maandag een beetje de tekeningen van het Kantongerechtsgebouw bekeken en verder eigenlijk niet zo verschrikkelijk veel gedaan….. net als mijn andere collega’s. Dinsdag in de ochtend ook een beetje het project leren kennen, s’middag had ik een afspraak met mijn baas over mijn functioneren voor de komende tijd. Ook ben ik s’middags op de bouwplaats gedropt, daar mijn eerste ontmoeting gehad met een korte doch hevige tropische regenbui!! Zo de hele bouwplaats was gelijk een grote modderpoel….medelijden had ik met mijn “van Liertjes”..die doe ik dus niet nog een keer naar de bouw aan.
Zo als ik als schreef zou ik s’middags rond een uurtje of half vier een gesprek met mijn baas hebben, dit werd natuurlijk vijf uur. Alles op z'n tijd!
Woensdag heb ik eindelijk de eerste werkzaamheden gedaan, offerte controle van Nederlandse leverancier. Bijna alle materialen en producten worden geshipped vanuit Nederland en gebruikt voor dit project. Vandaag (donderdag) heb ik de matrix af, nu is (redelijk) in beeld gekomen welke leveranciers het goedkoopste zijn met het leveren van hun producten.
Verder zijn de door de weekse dagen redelijk routine, s’avonds in de stad eten of het eten wordt gemaakt door de huisbaas zijn vrouw. Dit zijn over het algemeen vrij veel Nederlandse gerechten…maar ook af en toe (wel) lekkere Roti. Gezien mijn ervaring van vorige week, trek ik hierbij uitspraak in dat Roti niet lekker is.
Verder heb ik niet zo heel veel meer interessant nieuws. Ik schrijf volgende week nog wel eens.


Greetings Ydo

p.s. ik heb er ook wat foto’s op gezet!!

  • 16 September 2005 - 09:35

    Siegert:

    zozo Cous, dat ziet er goed uit! Trouwens, een tip voor als je bijna omvalt van de hitte: denk maar even terug aan het rondje Storo afgelopen januari... Ijspegels van een meter lang! We zijn er bijna... Werkze de komende tijd en veel succes met alles!

  • 16 September 2005 - 17:56

    Harco:

    Fijn weer een verhaal van je te horen; dan weet je zo'n beetje hoe je daar werkt en leeft. Hoeveel foto's mag op internet zetten?

  • 17 September 2005 - 09:55

    Gerjan:

    Joehoe leuk weer wat te lezen. "Gezelli"-kantoor..

    Wordt dat gebouw hoofdzakelijk van hout gemaakt?

  • 18 September 2005 - 10:14

    Anke:

    Leuk hoor! De foto's erbij geven een beeld bij je verhaal.
    Trouwens..heb je ook nog een ander prive mailadres?

  • 18 September 2005 - 18:42

    Reinder:

    De groeten namens iedereen uit Beetsterzwaag. Leuk te lezen wat je doet en vooral niet doet. Als ik het goed begrijp dan is het werk wel leuk, alleen jammer dat het zoveel vrije tijd kost waarin je zoveel anders kon doen. Lijkt me erg wennen zowel klimaat als de beschikbare voorzieningen. Leuke foto's, hoort bij bouw.
    Ben jaloers op de warmte daar, hier komt de periode van kou. We hebben je site gevonden en zullen deze regelmatig volgen.

    groet

    Reinder

  • 21 September 2005 - 20:13

    Peter:

    Ydo, wat een prachtige zooi ben je in beland! (toch nadruk op prachtig) Klinkt allemaal erg goed, have fun!
    Peter

  • 29 September 2005 - 17:54

    Suus:

    Hey Ydo,
    wat een leuke foto's joh.. lijkt me erg mooi daar. hier in nederland is het al echt herst dus ben ik wel heel erg jaloers op je.. hahah
    Hey vele succes en ik spreek je snel weer.
    Dikke kus Suus (van introkamp???)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Mijn eerste reis

Hier schrijf ik later misschien iets over mijzelf.

Recente Reisverslagen:

29 November 2005

Vakantie verhaal

18 Oktober 2005

update!!

05 Oktober 2005

berichtje!

23 September 2005

berichtje!

15 September 2005

eerste week!!!
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 171
Totaal aantal bezoekers 12683

Voorgaande reizen:

07 September 2005 - 07 September 2005

Mijn eerste reis

Landen bezocht: