update!! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van ydo - WaarBenJij.nu update!! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van ydo - WaarBenJij.nu

update!!

Door: Ydo

18 Oktober 2005 | Suriname, Paramaribo

Hallo iedereen,

Na een weekje of twee weer eens een verslagje vanuit Paramaribo.
Gelukkig ben ik alweer volledig opgeknapt, na een goede week uitzieken.
Op het werk gaat het zijn gangetje ook. Ik ben vorige week even naar Fort Zeelandia gelopen. Dit ligt ongeveer 5 minuten van mijn werkplek af. Heen ben ik langs het presidentieel paleis gelopen en terug door de palmentuin.
Fort Zeelandia is een oud Nederlands fort, erg mooi is dat het gebouwd is de Nederlandse stijl. Om Fort Zeelandia heen staan ook oude Officiers woningen welke gebouwd zijn in de stijl van toen Suriname nog een kolonie was.

Dit weekend voor het eerst een tripje naar het binnenland gemaakt. Vrijdag rond een uurtje of 3 in de middag vertrokken naar Tibitie. Dit is een gebied wat ongeveer 3,5 uur rijden is vanaf Paramaribo. In de het begin van de avond zijn we aangekomen en werden verwelkomt met een aantal drankjes. Een aantal mensen hebben een frisse duik genomen in de nabij gelegen kreek. Op vrijdag verder niet veel meer gedaan dan gezellig borrelen met de groep.
Op zaterdag zijn we in de ochtend vertrokken naar een nabij gelegen; 1,5 uur rijden, plas.
Grappig was dat we met de gehuurde bus, dwars door het bus gingen rijden. Eigenlijk konden we van te voren ook wel weten dat de bus gigantisch vast ging zitten in de blubber van de 2,5 brede bosweg. We zijn we gaan zwemmen en vissen. Leuk detail is te melden dat we niet wisten; althans wij Nederlanders, dat er piranha’s zaten in de plas. Ook zouden er wel een anaconda’s kunnen opduiken. Achteraf bleek, na de visvangst, dat de piranha’s ook niet zo verschrikkelijk groot waren. Na een uurtje of 4 vertoeven zijn we retour gegaan.
Na de bobbelige busrit hebben we een plons gemaakt in de kreek en de mensen die de ogen half open hadden hebben even geslapen in de hangmat.
In de avond zijn we gaan jagen in het bos, helaas niets gevangen of wilde beesten gezien.
Zondag hebben we het weekend afgesloten met een loop door het bos, helaas weer geen beesten geschoten of gezien.
In de middag zijn we weer naar huis vertrokken. Al rijdende werden we verrast door een dikke klap, de brandstof tank bleek tegen een dikke hobbel of iets dergelijk gebotst te zijn. Improviserend is de tank gedicht met klei en bij het dichtstbijzijnde dorpje een aantal liter diesel gehaald.

Hopelijk gaan we binnenkort weer een weekendje. Er zijn plannen om 3 dagen de Suriname rivier af te varen.
Wanneer ik weer eens wat ongewoons ga mee maken, dan stel ik jullie hiervan natuurlijk op de hoogte.

Groet
Ydo

• 18 Oktober 2005 - 15:50

Anke En Harco:

Dat ziet er spectaculair uit op de foto's!
    Bestuurden jullie zelf die bus,of had je er een chaffeur bij?
    Leuk dat je op deze manier ook bouwstijlen uit de vroegere kolonietijd ziet( ik doel op fort Zeelandia)
    He,Ydo ,werk en geniet ze verder!

• 19 Oktober 2005 - 22:13

Gerjan:

Wauw, dat ziet er spectaculair uit. Zou dat nederlands zijn.. om bij een beetje hitte in het eerste het beste water te springen dat je tegen komt?

Leuke foto met dat busje:)

grr gerjan

• 27 Oktober 2005 - 15:52

Sieger:

ENTER

Kun je me horen Ydo?

• 07 November 2005 - 14:39

Jos:

Klinkt goed en gezellig al die berichten. Ik zie je wel als je weer in Nederland ben.

Gr. Jos