berichtje! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van ydo - WaarBenJij.nu berichtje! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van ydo - WaarBenJij.nu

berichtje!

Door: Ydo

Blijf op de hoogte en volg

05 Oktober 2005 | Suriname, Paramaribo

Hallo allemaal!!

Wat leuk dat ik allemaal reactie van iedereen krijg! Ik zou proberen om van mij ook iets vaker iets te laten horen.
Helaas ben ik nog steeds niet het binnenland in geweest, maar de kans is groot dat dit weekeinde gaat gebeuren.

Vorige week behoorlijk druk gehad op het werk vanwege de eerste steen legging van afgelopen vrijdag. De legging was een grote happing, de ambassedeurs en ministers en de president, en ik natuurlijk, waren hiervan de partij.
Ik voelde me donderdag en vrijdag al niet zo heel lekker, maar omdat wij afgelopen zondag naar het beroemde white beach zouden gaan. Dus zaterdag de gehele dag op bed gelegen om toch te proberen om zondag een beetje fit te zijn. Toen de zondag eenmaal aanbrak voelde ik me redelijk tot goed, todat we eenmaal aankwamen bij white beach.Door de intensieve zon kreeg ik gelijk allemaal uitslag, wat later eensoort van zon allergie bleek. Verder naarmaate de dag streek, voelde ik me steeds minder worden. Nu vond ik dat white beach ook alles behalve bijzonder maarja.. je moet toch positief blijven.

Volgens mij ben ik woensdag of donderdag geprikt door een muskiet met een aandoening, want ik lig tot vandaag zo'n 13 a 14 per dag op bed. Erg moe en weinig zin in dingen te ondernemen. Daarom ben ik afgelopen maandag naar de dokter geweest en hij heeft me medicatie gegeven en stelde me voor om te gaan bloedprikken. Zo ben ik dus dinsdag met een gezelschap naar het ziekenhuis gegaan en mezelf laten prikken. De lieftallige zuster vroeg of ik wou wachten op de resultaten, want dit zou maar een uurtje duren(...yeah right, had ik kunnen denken natuurlijk). Maarja.. zo gezegt zo gedaan en dus 2,5 uur later eindelijk mijn resultaten gekregen. Ik bleek dus gestoken te zijn door een muskiet dat een vorm van de djenge (o.i.d.)ziekte droeg. Deze ziekte heerst heel erg in Suriname.
Sterker nog 1/5 van de studenten ligt al ziek op bed.
Gelukkig gaat het vandaag al een beetje beter, maar ik denk dat ik pas volgende week maandag weer aan het werk ga. De dokter had me voorgeschreven om te rusten en veel te drinken. Gisteren heb ik sinds dagen voor het eerst weer eens gegeten.

Maarja... het komt uiteindelijk wel weer goed!! Ik probeer binnenkort wel weer eens wat foto's erop te zetten!

groet,

Ydo

  • 05 Oktober 2005 - 19:59

    Harco En Anke:

    Jammer hoor, dat je ziek bent ! Goed oppassen De ziekte heet trouwens Dengue,het is een virusziekte ,die gepaard gaat met hoge koorts,hoofdpijn ,spierpijn en daarna treed vaak uitslag op.Er bestaat geen behandeling tegen.De vlieg die dengue overbrengt steekt overdag.Dus ..Deet gebruiken!Dit hebben we op internet opgezocht. Er zijn twee vormen van deze ziekte, het kan lang duren voor je er weer goed en wel bovenop bent.
    Dus goed uitrusten en voorzichtig aan..!Nou Ydo, liefs van ons beiden!

  • 06 Oktober 2005 - 10:18

    Robert:

    He man!

    mmm is wel ff balen dat je dit overkomt, tsja t leven van een bouwkundig ingenieur gaat nou eenmaal niet over rozen... Sterkte met het aansterken. Ben alweer bezig met mn laatste weekje afstuderen, hele dag scriptie schrijven.....

  • 09 Oktober 2005 - 19:01

    Imke De Jong:

    Hallo Ydo,
    Ik hoorde van je vader dat je ziek was,ik hoop dat je weer wat opknapt.
    Wel interessant om zo te zien waar je zit en wat je doet.
    Volgen jaar kun naar Duitsland voor het WK want Nederland heeft met 2-0 van Tsjechie gewonnen".
    Groetjes en werkse verder

  • 09 Oktober 2005 - 21:02

    Sjoukje:

    Ha die Ydo,

    Ik hoop dat je onderhand iets opgeknapt bent.
    Het nieuws dat er iets bijzonders in Suriname wordt gebouwd heeft het Friesch Dagblad gehaald! Beppe liet het vol trots vanmiddag aan ons zien. Leuk hoor, er stond een leuk kort artikel in over jullie project. Beppe knipt alles uit. Ook over de dengue mug was een artikel wat ze had uitgeknipt.Het gaat hier zijn gangetje. Mala zit dit weekend in parijs! Lekker genieten dus. Ydo later eens wat een langer bericht! Dit mail ik dan Heel veel liefs uit Nw-Roden Sjoukje

  • 11 Oktober 2005 - 14:55

    Gerjan:

    He, 'k hoop dat het inmiddels weer wat beter gaat!!

    gr.

  • 11 Oktober 2005 - 18:57

    Hilmar:

    Hi lieve Ydo,

    Hé, hé eindelijk een berichtje van mij. Ik vind 't erg zielig voor je dat je je niet zo lekker voelde. Maar 't gaat geloof ik weer beter hé. We missen je wel hoor. Ook die (fiets-)weekendjes weg laten nu even op zich wachten nu je daar in verweggistan zit. Heel veel plezier daar nog en ik hoor gauw weer van je hé.

    Dikke kus, Hilmar

  • 12 Oktober 2005 - 17:29

    Peter En Lars:

    Ydo! FF een berichtje van de Huize Weltevree boys! Succes met je muskieten kwaal, dit zou bij ons in huis nooit gebeurd zijn! Beterschap en we houden je in de gaten!

  • 12 Oktober 2005 - 20:34

    Reinder:

    beterschap. Hopelijk gaat het weer wat beter met je. Vervelend net nu de eerste fase van de bouw plaats vind en het natuurlijk verschikkelijk leuk is dit van nabij te volgen. Ik heb het artikel gelezen en het lijkt mij een ingewikkelde klus met ook nog eens een zeer beperkte tijd. Ziekte is dan niet te gebruiken.
    Hier alles prima, ben inmiddels de 50 gepasseerd, dus dan weet je het wel.
    Groet uit Beetsterzwaag

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Mijn eerste reis

Hier schrijf ik later misschien iets over mijzelf.

Recente Reisverslagen:

29 November 2005

Vakantie verhaal

18 Oktober 2005

update!!

05 Oktober 2005

berichtje!

23 September 2005

berichtje!

15 September 2005

eerste week!!!
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 165
Totaal aantal bezoekers 12681

Voorgaande reizen:

07 September 2005 - 07 September 2005

Mijn eerste reis

Landen bezocht: